středa 5. července 2017

Novinky z ŽH

Po další delší pauze přidávám další příspěvek. Myslím, že už bylo na čase. :) V letošním roce konečně došlo na rozšíření pěstovatelských aktivit a ačkoliv stále dost zaostávám za možnostmi, ve srovnání s minulým rokem jsem se docela polepšil. :)

V čem stále zaostávám, a na čem bych měl zapracovat, je vytváření nového obsahu na tomto blogu a že tentokrát opravdu je co psát. :)

Zkusím stručně shrnout první polovinu roku - na jaře došlo na masivní obohacení sadu o novou výsadbu.

17 nových jabloní (staré odrůdy), 8 broskvoní, tři kdouloně, 4 oskeruše, 4 granátové jeřáby a mišpule. Pominu-li zakládání živého plotu, je letošní rok zatím rekordní.

Přitom se tak stalo vlastně omylem, do jisté míry jsem zduplikoval objednávku stromů, s výjimkou broskvoní, kde s ohledem na podmínky moc nepočítám s úspěchem, jsem tomu rád.

8 jabloní jsou na semenáčových podnožích - takže je nechám narůst do vysokokmenů či polokmenů, korunu jsem zatím netvořil

9 jabloní - druhá várka - zákrsky. Tedy snad by měly plodit již příštím či přespříštím rokem.

Co se granátových jeřábů a oskeruší týče, to je další pokus, uvidíme co to udělá, pokud ptáci ponechají nějaké plody a pokud bude chutnat, možná jimi obohatím živý plot. Dorůstají 4 - 6 m, což považuji za ideální velikost pro tyto účely.

Kdouloně jsem sázel na "objednávku". :)

Velice potěšující je, že se mi konečně po 5 letech rozdivočel živý plot. Už získává obrysy a teď už by to tedy mělo být jen lepší a lepší.

Bohužel mám dost velké potíže se slivoněmi, kterých jsem zasadil docela dost, ale ať už jarní mrazy, či nějaké jiné komplikace, plodů je stále pomálu, přitom květu nasadily hodně.


Toť asi vše ohledně stromů a keřů. Přiložená fotografie ukazuje stav ovocné výsadby čerstvě po založení - 21.3. 2017.




Žádné komentáře:

Okomentovat