středa 29. května 2019

Zimolez kamčatský

Na základě letošní sklizně usuzuji, že tento keřík si zaslouží samostatný příspěvek. :)

Když jsem jej před lety sázel, měl jsem dva důvody -  raná sklizeň a údajná chuťová podobnost s borůvkami bez nutnosti umělého udržování kyselé půdy.

Až do minulého roku jsem keříky bral spíše jako takovou kuriozitu, úžasné první jarní ovoce, kterého nenasbírám mnoho, ale potěší.

Minulý rok mě příjemně překvapila odrůda duet - opravdu velké plody a poměrně bohatá sklizeň, letos i odrůdy ostatní - takto osypané keříky totiž nepamatuji.

Ačkoliv sklizeň je časově dost náročná, myslím, že s ohledem na zmíněné klady a nenáročnost tohoto keříku se vyplatí dám jim na zahradě prostor.

Po letošku začínám věřit, že 3 kg z jednoho keříčku se opravdu dají sklidit a co více - napadlo mě konečně, že by nebylo od věci, najít si, jak je to s obsahem vitamínů a dalších užitečných látek v plodech a zjistil jsem, že zimolez patří ke keříkům, které se z hlediska obsahu plodů rozhodně nemají zač stydět. :)

Životnost keře by měla být až 40 let.

Podrobnosti stručně:

https://www.healwithfood.org/health-benefits/blue-honeysuckle-berries-nutrition.php

Obsáhle:) :

https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=36575



Bohatě osypán. :) 29.5.2019 - přičemž už uzobávám pěkných pár dní. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat