úterý 18. června 2019

brambory sezóna 2019 první část

Minulý rok jsem věnoval bramborám opravdu velkou dávku pozornosti. Byl to první pokus o vypěstování většího množství brambor, s ohledem na podmínky ho určitě mohu hodnotit jako pokus úspěšný.

Dnes jsme za polovinou června a s výjimkou sadbových jsem nekoupil ani kilogram brambor v obchodě a s ohledem na stav porostů v poli to vypadá, že ten týden až čtrnáct dní do prvního vyrýpání to v krajním případě vydržíme bez brambor. :)

S ohledem na mírný a na zimu bohatý průběh zimy přežily zapomenuté hlízy i v záhonech, kde jsem pěstoval v minulém roce, takže to budou první, které přijdou na řadu. :)

Jelikož jsem se vrhnul na velkovýrobu záhonů, většinu svého brambořiště jsem připravil částečně z pohodlnosti a částečně z důvodu rychlé přípravy pomocí grelinette a brambory si s tím i letos poradily - cca 120 m2.

 Menší část jsem zasadil počátkem dubna - první záhon pomocí grelinette - 30 m2,  další dva bronzovým rýčem - cca 60 m2 a zbylých 90 m2 opět pomocí grelinette. Valnou část na přelomu dubna a května. Všechny záhony jsem pečlivě zamulčoval hnojem a musím říci, že to vyšlo tak akorát - spolu se záhony, které jsem připravoval od jara v horní části.

Tedy 14 tun hnoje vyšlo na cca 400 m2. Jde o velmi hrubý odhad, protože jsem letos místo zatravněných pásů začal provádět  u nových záhonů zahloubené uličky a šířku uliček je třeba odečíst od celkově zryté plochy.

Co se týče odrůd - je v tom letos poněkud chaos - cca 47 kg je odrůda Sunita - v podstatě jediné, co zbývalo, když jsem se vydal na nákupy sadby a dalších cca 63 kg různých odrůd z vlastních zdrojů - Adéla, Malabor a Dita. Bohužel se mi to podařilo důkladně promíchat, takže s výjimkou Sunity to půjde zjistit jen odhadem, či porovnáním s loňským rokem či fotografiemi odrůd z netu - pokud se mi to bude chtít řešit. :)

Na závěr přikládám několik fotografií aktuálního data - ze včera.


Žádné komentáře:

Okomentovat