čtvrtek 17. května 2018

Dýňový experiment :)

Všichni přední odborníci na pěstování dýní neustále doporučují, že nejlépe pěstovat pomocí přímého výsevu.

Jenže když semínka nejsou zrovna nejlevnější, člověku se do toho moc nechce.

Nicméně letos jsem se rozhodl obětovat dvě balení semínek a vyzkoušet, co to udělá.

Po zkušenostech z loňského roku, kdy to dopadlo katastrofálně, a nezvešlo mi prakticky nic, jsem tedy letos vyzkoušel přímý výsev znovu, ovšem vlivem lepší

ch podmínek upravenou metodou.

Použil jsem notně odleželý hnůj, prakticky již rozložený do formy kompostu, mimo to i důkladně prosetý, a vyrobil pro semínka důkladné lůžko z této zeminy. Jedno kolečko takto zpracované zeminy mi vyšlo materiálově přibližně na tři až čtyři semínka dýně.

Až na jedno či dvě prolití a ještě ne u všech semínek, jsem se o klíčení vůbec nestaral, a nechal to přírodě, z 33 takto vysetých se ujalo zatím cca 23, jedna cuketa, zbytek dýně.

Bohužel už došlo na útok slimáčí armády, zcela zničené zatím snad není nic, ale některé semenáčky již mají notně na kahánku.

Dnes jsem provedl ochranná opatření, uvidíme, jestli to zafunguje.

Poučení do budoucna - asi to chce risknout možnost mrazů a dýně vysévat co nejdříve - v případě nutnosti zamulčovat. Jde o to, aby semenáčky slimákům přerostly přes hlavu. Později sice mohou vyžírat květy, ale to už by snad nemělo být až tak akutní, jako když hrozí sežrání celé rostlinky a i na to hlídání to není tak časově náročné - snad. :)
Záhon s dýněmi - vyseto 5.5.2018, fotografie z dnešního dne.

Záhon s dýněmi - vyseto 5.5.2018, fotografie z dnešního dne.

Dýně a cukety, které jsem předpěstoval v poměrně velkých
třílitrových květináčích a přesadil až na výjimky do pár dní po vzejití už nabírají na tempu a mohly by tedy náporu slimáků uniknout i bez dalších opatření. Uvidíme!


Na závěr ještě fotografie náhodného semenáče - semínko, které nějakou záhadou přežilo v půdě bez vyklíčení po celou minulou sezónu bez vyklíčení a nechalo si probuzení až na letošní rok. ;) Druhá fotka zachycuje jeden z předpěstovaných exemplářů. Bude zajímavé sledovat, jestli ze semínka vypěstované přímo v půdě předeženou předpěstované exempláře.


17.5.2018 - jeden z předpěstoavných exemplářů
17.5.2018 - přeživší z loňska, vyklíčilo samo a nijak se mu nevěnuji! :) Kdo ví, co to bude, až to bude. :)




Žádné komentáře:

Okomentovat