neděle 8. července 2018

Česnek sezóna 2017/18 část druhá

Sklizeň mám za sebou, ale už se nemohu dočkat, abych zjistil, kolik se mi vlastně urodilo.

Střední a velký česnek nechám před vážením pár týdnů dosychat, ale malý jsme z důvodu úspory místa nevěšeli, nýbrž vyskládali do lísek a tak nic nebránilo tomu, abych se pustil do vážení.

Samozřejmě s ohledem na to, že i malý česnek bude sesychat, je nutné zjištěné hodnoty brát s rezervou, i takové jsou však lepší než nic. :)

Kolik tedy bylo letos malého česneku?

Odrůdy Havran (+ Stanik, Blanin) - 21,74 kg  z 1408 cibulí. Celkové množství zasazených stroužků - 5871 Havran, 112 Blanin a 240 Stanik

Odrůdy Havel (+ Bjetin)  -  9,24 kg z 551 cibulí. Celkové množství 4739 stroužků Havel a 386 Bjetin.

Jak jistě tušíte, příliš se mi nepovedlo rozlišit jednotlivé odrůdy, stejná barva, s ohledem na malé množství stroužků to však dle mého názoru není až takový problém, byť by bylo lepší dát si příště větší pozor a pěstovat jiné odrůdy zcela bokem, zvláště ty, u kterých hrozí pomíchání. :)

Každopádně odrůdy Stanik a Blanin patří spíše k těm méně úspěšným, z čehož plyne, že výsledek za Havran bude ještě lepší. :) U Bjetinu by to mohlo vycházet cca obdobně.

Horší je, že jsem si nedal pozor při rozlišení malého havranu pocházejícího z čerstvé a vlastní sadby, ale opět budu mít rozlišeny aspoň údaje za střední a větší česnek, takže ačkoliv  bude chybět přesnost, rámcové výsledky za hodnotnější cibule by mohly postačovat.

Tato čísla sama o sobě bez kontextu asi nic neřeknou, takže je na místě ukázat srovnání s loňským rokem:

V minulém roce jsem sklidil celkem 93,88 kg odrůdy Havran, z této váhy bylo 18,98 kg malého česneku, výchozí množství stroužků 3485.

U odrůdy Havel cca 109 kg a za toho 12,01 kg malého česneku, výchozí množství stroužků 3915.

U odrůdy Bjetin (pravděpodobně smícháno částečně s Havlem, ale v jakém množství je nezjistitelné) 32,34 z 843 stroužků.

Ať už to byla jakákoliv kombinace tří odrůd, jak jsem již psal v předchozím článku, tři nejúspěšnější odrůdy hodily 235,16 kg česneku při celkovém množství  7913 stroužků, z toho množství jsem definoval jako malé 30,99 kg česneku.


Takže co se týče malého česneku jsem na podobných hodnotách jako minulý rok, ovšem z celkového množství stroužků 11 348, to zavdává s ohledem na to, co jsem viděl v terénu,
důvody k zatím mírnému optimismu.

Do lísek vyskládaný česnek převážně malé a menší velikosti, 8.7.2018.
Nu, nezbývá než si počkat těch pár týdnů. :)

26.7.2018 - doplnění - menšího je poněkud více, než jsem předpokládal, některý ještě visí. No uvidíme za pár týdnů.

Žádné komentáře:

Okomentovat