pondělí 14. srpna 2017

Plodící kaštanovníky?

Jak jsem psal v jednom z dřívějších příspěvků, vedle budování záhonů postupně sázím i stromky.
Minulý rok byl takový skoupější, jestli si to dobře pamatuji, zasadil jsem jen pár stromků švestek, lískové oříšky a 4 kaštanovníky. Co mě letos velice zarazilo, i přes loňskou výsadbu kaštanovníky začaly kvést a dokonce i plodit.

Zatímco ořešášky, což jsou roubovance pozdního květu, které mám na poli od prvního roku, kdy jsem pozemek kupoval, stále nic nepředvedly a přitom by mohly začít plodit již po dvou až třech letech, semenáče kaštanovníků údajně plodící po 10 až 12 letech mi plodí již letos. :)

Je pravda, že jsem kupoval vzrostlé stromky, již v době nákupu vyšší než já, ale i tak jsem nečekal, že by to mohlo začít takto brzy. Takže jsem opravdu zvědavý, co z toho vyleze.

Z těch 4 kousků, co jsem minulý rok sázel, zaplodily tři, čtvrtý je rád, že přežil útoky ze strany místní fauny a tak z něj bude místo stromku asi keř a nebo nějaká hodně rozložitá a rozvětvená obludka, úmyslně to nechámn na přírodě, uvidíme, jak si poradí. Samo o sobě mě velice překvapilo, že to přežil, nicméně později jsem se dozvěděl, že zrovna kaštanovníky jsou v době raného mládí extrémmně odolné, o čemž svědčí i to, že jsem zcela náhodně objevil stále žijící kaštanovník rostoucí v místě provýsadby v době nákupu pozemku - přes každoroční dvojité sekání stále přežívá.

 Po objevení jsem ho obložil oplocenkou, aby mi zase neutekl a uvidíme, jak to dopadne. :) Jo, ty moje počátky byly opravdu divoké. :) Hlavně, že jsem měl vše důkladně prostudováno, ale v praxi skutek utek. :)
Plodící kaštanovníky

Jak je vidět, mělo by jít o semenáče

Žádné komentáře:

Okomentovat