neděle 28. srpna 2016

Společenstvo růže dužnoplodé a rakytníku. :)

Už je to pár let, co jsem vysázel růže dužnoplodé, zaujaly mě na základě výletu za mnohem zkušenějším kolegou QNX v počátcích mé zemědělské anabáze.  Než jsem na ně narazil v terénu, sázel jsem spíše na růži svraskalou, nicméně zdá se mi, že růže dužnoplodá ji předčí jak co se týče velikosti, tak co se týče chuti.


Tyto růže nepatří k rostlinám, co by tvořily obrovská houští, tedy ve srovnání s klasickou planou růží šípkovou, na druhou stranu, z těch, co jsem sázel výrazně vybočuje jeden exemplář vysazený poměrně blízko samičky rakytníku řešetlákového. :)

Někteří jistě vědí, ale ti co nevědí, rakytník patří k rostlinám, které mají vedle své zdravotní prospěšnosti další obrovský klad, dokáží obohacovat půdu v okolí o půdní dusík.



Jak to funguje ve stručnosti zde. 












Poznámka k fotce ze sklizně - nejde o úrodu z této jediné růže,  mám jich vysázeno mnohem více, ale je určitě jasné, že z velké růže je mnohem více šípků než z těch, co jsou poloviční či menší. :)


Žádné komentáře:

Okomentovat