středa 31. března 2010

Fotografie z výsadby I



Růže svraskalá - Rosa rugosa:) Celkem jsme zatím vysadili tři. Až vyrostou, měly by být kolem jednoho metru výšky, má tendenci rozrůstat se do šíře a samozřejmě jedlé plody - šípky. Jen tak na okrasu bych ji asi nesázel :))




Na druhé fotografii máme zimolez kamčatský - Lonicera kamtschatica, sázel jsem dva kousky a na těchto rostlinkách jsem se dopustil největších přečinů:( Snad mi to odpustí, nezanevřou na mě a i přes to vyrostou do krásy :) I když to dobře dopadne a ujmou se, nepůjde o žádné velikány, sotva budou vyšší než dva metry, nejspíše jen kolem metru výšky. Plody bývají přirovnávány k borůvkám, pokud to vyjde, do tří let budu vědět, do jaké míry oprávněně:) Každopádně jsou to plody zdravé a rostlinka na rozdíl od borůvek nepotřebuje kyselou půdu, takže na zahradě vám poroste kdekoliv na slunci. Další výhodou by měly být velmi časně dozrávající plody, Některé odrůdy již v druhé polovně května. Asi není třeba příliš rozmazávat, že "kamčatská borůvka" velmi dobře snáší mráz :) Zatím mám vysazené dva exempláře není to mnoho a do budoucna bych si jich rád vysadil více, jen aby bylo kam :) Co je důležité, jde o keř cizosprašný, takže to chce aspoň ty dva exempláře




Na třetí fotografii můžete vidět lísky obecné - Corylus avellana, jde o kulturní odrůdu, takže bude o něco náročnější na podmínky než líska klasická. Snad se ujmou i přes začátečnické chyby, jichž jsem se dopustil při výsadbě.....Nevím jak je to s touto odrůdou, ale líska obecná může dorůst i do výše 6 metrů, takže jsou možná příliš blízko sebe a třeba i moc natěsnané k plotu. No uvidíme, v nejhorším případě lze zastřihnout, snad to však nebude nutné:)

Žádné komentáře:

Okomentovat