neděle 3. června 2012

"Nová kosa"

Teta slavila o víkendu 80 let, tak jsme se stavili na návštěvu, při té přiležitosti došlo i na společenskou konverzaci, postěžoval jsem si, že má současná kosa už není co bývala a budu si muset pořídit novou a druhý den jsem měl "novou" kosu již za dveřmi i s přílušenstvím a tak jsem se po návratu vrhnul na kosení, musím říci, že takhle dobře jsem si ještě nezakosil. Rychlost kosení se oproti dřívějšku zvýšila snad na dvoj až trojnásobek, ne-li více...začínám chápat, jak v minulosti dokázali sekáči pokosit hektarové výměry, naprosto skvělý zážitek....holt člověk nesmí lpět na golfovém trávníku...

Samosebou mám stále velké mezery v technice, snad se to časem ještě zlepší, jediné co mě mrzí, že neumím kosu pořádně naklepat a nabrousit, na tuto jsem raději zatím moc nesahal, nerad bych něco zkazil....


Když to srovnám s hlučnou a smradlavou benzínovou sekačkou, kterou si nedávno pořídili rodiče na udržování zahrady u baráku, tak to je jak nebe a dudy.....

2 komentáře:

  1. Fandím Vám, že kosíte kosou. Já si teprve jednu objednala z kosimesnadno.cz a chystám se na sledování videí (mají tam informace na stránkách v "technickém úseku" http://www.kosimesnadno.cz/zen-cart/index.php?main_page=page&id=17&language=cz). Na naklepávání doporučuji zkusit oslovit staré dědečky z vesnice či okolních vesnic, snad by tam mohl být alespoň jeden, který naklepával kosy všem z okolí a rád se podělí o zkušenosti. Třeba můj děda se kdysi učil naklepávat kosy přímo od kováře a donedávna si u něj nechával kosu naklepávat kde kdo.

    OdpovědětVymazat
  2. Starousedlíci u nás na chalupě už mi to i ukazovali, takže teorii zvládnutou mám, ale s praxí je to horší, bojím se, aby ty kosy nedopadly špatně. Letos už se rozhoupu a koupím novou, právě od autorů stránek, které zmiňujete. Jasně, třeba by stačily ty staré, co jsem dostal, ale chci si udělat radost a proč vlastně nepodpořit kvalitní práci? :)

    OdpovědětVymazat