úterý 17. dubna 2012

Zimolez kamčatský zase po roce
opět v květu :) Nicméně, letos nezůstalo a také by nemělo zůstat jen u pozorování současné výsadby. Rád bych ještě letos zpestřil výsadbu o sedm exemplářů lísky obecné, různé odrůdy, bohužel rostliny zatím ne a ne dorazit, tak nevím, sám jsem zvědav kdy a jestli se dočkám.... Kromě lísky jsem sázel z důvodu oblíbenosti zimolezů u mých chuťových pohárků další 4 exempláře, tentokrát konkrétní odrůdy, dvakrát altaj a dvakrát duet. Zdá se, že i z letošní výsadby už by mohly kynout první plůdky, velice se těším:) No a další výsadba se týká kdysi na chalupě poměrně hojných, bohužel po dlouhou dobu zcela zmizelých rybízů, takže k výsadbě dvou rybízů červených z minulého roku jsem doplnil další 4 keře, dva rybízy červené, jeden černý a jeden bílý. Pokud to nepomrzne, jako v minulém roce, něco se i rýsuje :) Též jsem doplnil jedno minikiwi, jelikož samce mi v minulém roce mráz zcela zahubil a samička by sama o sobě byla k ničemu, snad se letos pozdní mrazy neprojeví tak, jako v minulém roce.... Jsem docela zvědavý, zda-li bude mít úspěch pokus s akumulací tepla :) Na sever od jednoho zimolezu a dvou rybízů jsem umístil kameny za účelem vytvoření opravdu mikroklimatu, dle literatury by to fungovat mělo, uvidíme, jestli to bude fungovat i v praxi, přímo u nás :) Pokud tomu dobře rozumím, mělo by mi dříve uzrát plody a možná i samotní rostliny by mohly lépe růst.

Žádné komentáře:

Okomentovat