neděle 3. května 2009

Medvědí česnek (Allium Ursinum)





Na tuto trvalku jsem narazil minulý týden při své cyklojízdě na chalupu. :) Celou cestu byl docela nepříjemný protivítr, takže u konce jsem toho měl celkem dost a tak jsem se hlavně "kochal" :) Předpokládám, že kdybych jel autem, nikdy bych si jejího naleziště nevšiml. O týden později (1. května) už jsem byl vyzbrojen fotoaparátem a rostliny jsem stihl snad ve stejném stavu, jako minulý týden...

Jak už to bývá u planých rostlin zvykem, všeobecné účinky jsou silnější než u česneku domácího. Lze požívat listy, stonek, květy i hlízu (prostě vše :), navíc jde o trvalku, takže pokud máte na zahradě příhodné stanoviště (rostlina má ráda stín a vlhko), nemusíte se již vůbec starat. Letos už je asi pozdě, ale příští rok bych rád zkusil pár rostlinek přesadit, doufám, že se jim bude u nás dařit :)

Jak je vidět, listí už má pro letošek nejlepší dobu asi za sebou :) Dle získaných informací navíc po rozkvětu ztrácí účinek. Po odkvětu listy rychle vadnou a z rostliny zbývá k využití již jen hlíza.

Podle posledních informací jsem se ohledně účinků asi mýlil. Medvědí česnek je naopak mírnější než česnek setý, i tak jde ale o zdraví prospěšnou rostlinu :)

Žádné komentáře:

Okomentovat